måndag 5 januari 2009

Vecka 1, dag 4 - mår PISS!

(86,5 totalt 3,9 kg)
Jaha, så var den här, min skitdag. Visste väl att den skulle komma. Jag har ju mått så bra de här första tre dagarna. Men idag, hua! Mår illa, fick magknip när jag drack chokladshake till frukost, känner mig totalt tom på energi, huvudvärk, frussen och gud vet vad. Känns igen?

Det stora positiva denna dag är att jag har gått ner massor i vikt på tre dagar, nästa fyra kg. Helt galet och väldigt motiverande! Sen så kommer våra barn hem till oss idag, det ska bli jättekul. :)

För den som är intresserad hur det har gått för mig dag 2 och 3, kan läsa nedan. Skrev inget på bloggen i helgen...

Och TACK för alla kommentarer häromdagen, nu känns det mkt motiverat att blogga. :)

Dag 2 (88,9 -1,6 kg):
Vaknade halv åtta, vrålhungrig och tom på energi. Gick upp, drack chokladeshake (hua) och två glas vatten. Funkar bättre om jag håller för näsan. Fick lite svettningar på morgonen men sen börjar jag att frysa. Drack den färdiga chokladshaken som man köper på tetra till lunch, mums fillibabba säger jag bara. Den är god! Vaniljbar till mellis, lika gott det. Satt vid brasan och värmde mig medans vi tittade på Stjärnorna på Slottet, varför ska de äta god mat i allt som visas på tv? Gjorde misstaget att somna på soffan, vaknade vid 2, vrålhungrig. Inte lätt att somna om, men det gick till slut.

Jag intalar mig själv att detta ska gå bra, jag ska klara det. Det är jag som har satt mig i den här situationen och det är bara jag som kan ta mig ur den, och det kommer att kosta... Varje morgon är superspännande när man ställer sig på vågen. Denna dag har jag gått ner 1.6 kilo! :)

Dag 3 (88,1 totalt -2,4 kg):
Vaknade halv nio, inte hungrig, inte trött. Vägde mig, har gått ner 0,8 sen igår, jippi, det funkar! Upptäckte att chokladshaken blir godare om den får stå en stund, några minuter bara. Känner att jag har lågt blodsocker.

Tog en rask promenad efter lunchen tillsammans med M, min sambo. Sen kom en kompis över på en fika, de drack latte, jag drack te. Har lärt mig att dricka utan mjölk nu. Te är gott!

Påbörjade renoveringen av vår källarvåning som ska innehålla badrum, två sovrum och gillestuga. Så jag skrapade och rev tapeter i tre timmar, såna där snygga oranga 70-tals tapeter. Vi har satt målet att vara klara med allt utom badrummet om tre-fyra månader. Längtar!

Middag blev potatissoppan, urk. M kom på att om man mixar med stavmixer kanske det blir bättre, ska testa det nästa middag. Fick inte i mig all soppa, åt lite gurka till.

Var lite yr i huvudet innan och efter middagen och smått illamående...

3 kommentarer:

  1. Jovisst känns det igen. Första veckan blev jag varnad för och det blev en vecka med div besvär. Men efter det så var det lugnt.

    Fokusera på målet och vågen. Den är din största motivation jus nu. Jag tog sex kg första veckan men det är inte ovanligt med mer.

    Kämpa på. Det är det värt.
    Från en som vet

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för din kommentar i min blogg. Jag blir så glad när mina besökare lämnar ett avtryck.

    Lycka till, tänk vilken gåva du ger dig själv och din kropp. Man ska vara snäll med sin kropp, var ska man annars bo?

    Trevlig helg,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  3. Bravo! Jag minns själv att det blev tungt där efter ett par dagar och att jag blev helt låg. Sen blev jag hög! Fick massor av energi och kraft.

    Latte-lover? Kan ju tipsa om min favvo Itrim-drink- ta den färdiga vaniljshaken o blanda med kaffe ( kallt eller varmt kvittar )

    VARNING dock för att göra samma sak med vaniljpulvret... Ingen höjdare alls!

    Jag drack mest choklad-pulver-shaken och den svepte jag i ett nafs, direkt vatten & kaffe efteråt... Min räddning!

    SvaraRadera