fredag 13 mars 2009

En simpel potatis - så himla gott!

Nu har jag ätit min första måltid med kniv och gaffel på tio veckor och hur var det?

Jo, det var fantastiskt gott. Åt två kokta potatisar och de smakade så mycket. Hade inga kryddor och de var så attans goda. Sött och massa god potatissmak. Till det åt jag coctailtomater, typ tio stycken och ett paket med kokt skinka. Allt var mumsigt men potatisen var nog den godaste. Paprikan orkade jag inte äta upp så den åt jag en timma senare, älskar paprika och den var mumsig den med.

Sammanfattning av första måltiden: GOD!

Ser fram emot att få äta imorrn igen... :)

4 kommentarer:

  1. Hej Ellan
    Visst var det gott med första måltiden. Jag åt min första måltid på nyårsafton så det var ju lite extra gott då. Laxrulle som förätt och sedan var det kyckling med fetaost. Efterrätten åt jag inte alls av. Jag åt en rätt med potatis i tre dagar. Tog bort potatisen och bytte ut det mot kokta grönsaker. Jag åt också lagad frukost. Resten var itrimdryck den med sugrör.
    Jag hoppas det hjälpte annars får du gå till början av bloggen för där står det nog.
    Ha en skön och god helg :)

    SvaraRadera
  2. Alltså jag vet inte vad det står i boken men jag följde den inte riktigt. Inte mer än att jag skulle äta potatis ris och pasta de tre första dagarna för att fylla upp glokogendepåerna(stavas det så). Sedan började jag äta fast jag tog det försiktigt så att magen hängde med. Jag var precis som du lite rädd att gå upp i vikt. Det är nu ingen fara. Man ska gå upp i vikt de första veckorna. Tänk på det.
    Om du vill fråga något så kan du maila på blogg22@petrin.se
    Ha det gott och lycka till med maten :)

    SvaraRadera
  3. Jag följde inte heller boken. Glömde den helt enkelt. Jag åt gravadlax, avocado och hårdbröd som första måltid. Sen åt jag små portioner och tänkte på knytnävarna. Det jag missade var att jag inte skulle äta ris, potatis och pasta... Det kändes läskigt att börja äta tyckte jag. Ovant med.

    Kram och välkommen in i 2/2 världen som går långsamt.

    SvaraRadera
  4. Haha. Det är ett bra sätt att ta vara på smakerna i vardagen med andra ord!? Ska kanske testa det där Itrim :)

    Kram!

    SvaraRadera