fredag 20 mars 2009

Taco-fredag - äntligen!


Min första fredag på pulverdiet så stod det, som vanligt, tacos på middagsbordet. Och vi gör det godaste tacobordet, jag lovar :). Det är ett måste här, tacofredag med barnen. Men just den fredagen sa det stopp, jag pallade bara inte tacos. Det är så otroligt mkt "umgås" kring den maträtten. Så efter det har jag bannlyst tacos på matsedeln. Men idag är den tillbaka.

Fast min tacomiddag kommer förstås se en aningens annorlunda mot resten av familjens men jag får ändå sitta där och äta "tacos". :) För min del blir den 5% köttfärs (utan tacokryddmix, gör nåt eget tror den är för salt), goa goa grönsaker, sås på yoghurt och sambal och sen ska jag oxå äta jalapenos. Mums!

Men nu sitter jag och dricker en pulvershake. Yak, smakar inte gott. Men det är värt det för att få äta min tacomiddag ikväll.

Jobbar hemifrån idag och framåt eftermiddagen, innan jag hämtar killen på dagis så ska jag ut och springa (!). Första gången på lääänge. Längtar ut och hoppas att det känns bra. Måste oxå göra sit-ups och armhävningar och några benövningar, det "fläbbar" liksom på kroppen trots att man är smalare.

Nåja, ha en underbar fredag och helg!

Uppdatering två timmar senare: Har varit ute på 30 min joggingrunda i solskenet. Vad ska jag säga, det gick bra. Tog en längre runda än planerat för att det kändes så bra men sen gick jag in i väggen innan jag var framme. Drack bara pulverlunch och det blev väldigt tomt i magen under joggingturen... Men jag gjorde det och jag längtar till nästa gång OCH det blev även 7500 steg. :)

4 kommentarer:

  1. Sååå avundsjuk på att du kan springa!! Mina benhinnor protesterar högt och smärtsamt så fort jag försöker!!
    Hoppas du/ni får en undernar fredagsmyskväll. Njut av tacosen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ta det försiktigt med träningen. Du går i princip på en form av svältkur och ger inte alls kroppen den mängd näring som behövs för att träna hårt. Löpning är hård träning.

    En tjej hamnade på sjukan pga blev delvis blind i sin iver att gå ner snabbt på 2+2. Hennes blogg finns att läsa om du vill se själv. Hon gick emot sin coach's rekommendation om att ta det lugnare och att INTE ta ut sig för hårt med löpning.

    Om du ska träna så hårt måste du äta mer. Det är ju helt OK att äta mer då.

    Jag blir lite orolig. Ta det lugnt och må väl :D

    SvaraRadera
  3. Hoppas din helg varit lika bra som min!!!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Jag längtar tills det blir vår och bart på vägarna/ stigarna i skogen. så då ska jag med ut å kuta :0)
    Kram

    SvaraRadera