måndag 24 augusti 2009

Träningstips för gipsad fot emottages

Har inte hunnit blogga och läsa på ett tag. Men finns och lever. :)

Har blivit så pass klara med husrenoveringen att vi har kunnat flytta ner i källaren. Så nu har alla barnen fått egna rum och vi har helt plötsligt fått 70 kvm hus till. Otroligt och fantastiskt.

Jag äter, väldigt normalt, och det funkar ändå. Jag går inte upp i vikt och det är så himla skönt.

Jag tränar, joggar två-tre gånger i veckan, kör på Itrim om jag hinner (har ju varit väldigt mkt nu) och sen pw-stavar jag ibland.

Fick i fredags veta att jag ska få operera min fot. Äntligen. Har en sena som inte håller, det gör att foten är instabil. TYVÄRR innebär detta gips i sex (j-vla) veckor. Ingen jogging på ett bra tag.

Många, massor och bra tips emottages hur man tränar konditionsträning med gipsat fot (som en stövel)!

4 kommentarer:

  1. Hm, en roddmaskin kanske är vad du behöver? Låter som att den skulle få plats i ert hus. :)

    SvaraRadera
  2. Verkar svårare du!! Du får väl ägna dej åt styrketräning så länge! Du får inte glömma att bara att bära runt på gipset ger träning!!

    Vad roligt att det går så bra för dej! Du är verkligen duktig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. 70 kvadratmeter till? Oj, det lär inte gå obemärkt förbi :0)

    Det verkar som du har tid att träna mycket ändå tycker jag. Va duktig du är!!! Skönt att du inte går upp- det gör inte jag heller trots att jag "inte sköter" mig!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ho ho!! Hur går det med gipsträningen?
    Kram

    SvaraRadera