fredag 27 februari 2009

Pepptalk med coachen

Igår tog jag ett litet extra snack med min coach M. Jag behövde få ny motivation och prata av mig om hur jag känner inför de här två sista veckorna. Det kändes jättebra och hon sa åt mig att göra tre olika listor:

Om jag når målvikt kommer jag att…
Om jag avbryter dieten nu, helt och hållet, och återgår till mina gamla vanor kommer jag att…
Om jag kör på stenhårt nu de sista två veckorna kommer jag att…


Så igår kväll gjorde jag mina listor och mitt val var väldigt enkelt. Jag kommer att köra stenhårt nu och klart jag ska i mål!

Här är mina listor:

Om jag når målvikt kommer jag att…
Må ännu bättre än nu
Känna mig ännu smidigare
Använda kjol och stövlar
Känna mig snygg
Känna mig lätt
Få fina ben och fin rumpa
Bli mer muskulös
Vara piggare
Vara nöjd och tillfreds med mig själv

Om jag avbryter dieten nu, helt och hållet, och återgår till mina gamla vanor kommer jag att…
Gå upp alltid, 14 kg, på ungefär tre veckor
Må jättedåligt psykiskt
Bli jättetrött
Inte kunna ha några kläder igen
Få sockerberoendet tillbaka
Inte ha samma ork i träningen
Aldrig mer kunna gå ner i vikt
Så småningom sluta träna helt
Få sämre hälsa
Få ont i nacke och axlar igen
Behöva operera min axel igen (håller på att träna upp den, den åker ur led…)
Få ondare i foten som håller på att bli bättre nu

Om jag kör på stenhårt nu de sista två veckorna kommer jag att:
Känna mig otroligt stolt över min prestation
Inte ha skuldkänslor
Gå ner kanske tre kg till
Göra mer förändringar på fett%
Vara nöjdare än nöjdast
Bli ännu mer träningssugen
Förstå hur duktig jag har varit, jag har klarat det, jag har gjort DET

:)

3 kommentarer:

  1. Bra coach. Du kommer inte ångra dig. Jag lovar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Och bra lista!
    Axeln låter superjobbig. Hoppas att du får fason på den.

    Kämpa på :)

    SvaraRadera
  3. Jättebra! Du kommer att klara detta galant!! Du är så duktig!
    Kram

    SvaraRadera